El nostre projecte del cicle de l’aigua va començar amb una gran pregunta: ON VA L’AIGUA?, aquesta pregunta ens va despertar les ganes per saber i trobar la resposta.

Durant setmanes hem estat treballat en grup i de forma cooperativa per construir el nostre aprenentatge sobre l’aigua. Totes les sessions han començant amb preguntes guia que ens mostraven el camí que havíem de recòrrer per arribar a saber més de les característiques de l’aigua i el seu cicle.

Algunes de les qüestions que ens han plantejat han estat aquestes:

Podem trencar l’aigua? →  vàrem experimentar com podem separar l’aigua en gotes petites.

Com   és una gota d’aigua per dintre? → vàrem utilitzar la nostra imaginació per dibuixar una gota d’aigua.

Què passa si posem l’aigua al congelador? Com és l’aigua sòlida ocupa més espai que l’aigua líquida?

I si li dona calor? → totes aquestes en vàrem fer aprendre de forma experimental els estats en que es pot presentar l’aigua.

 

 

 

 

 

I moltes altres que ens han fet arribar a la gran pregunta final d’on va l’aigua… per contestar-la hem decidit fer una maqueta del cicle de l’aigua, aquí és on hem pogut posar en pràctica tot els continguts que hem après, i a més hem hagut d’interioritzar tot el que sabíem perquè havíem d’explicar què és el que estàvem fent. Cal dir que per aquesta super activitat hem pogut tenir l’ajuda d’un papa de la classe de tercer que es va oferir voluntari per ajudar-nos en la construcció de la nostra maqueta final sobre el cicle de l’aigua.