Els alumnes de 3er d’ESO han estat treballant durant dues sessions els òrgans delS sentits i les connexions que hi ha entre ells, i amb aquest contingut han realitzat diferents tipus de practiques a l’aula.
En primer dia, per parelles un tancava els ulls i es tapava el nas, mentre que l’altre el donava diferents aliments (patata, poma, pera i iogurts de diferents sabors). Els que havien de provar diferents aliments, abans d’obrir els ulls i ensumar avien d’endevinar l’aliment que avien ingerit. Es varen donar conta que si no treballaven junts l’olfacte amb el gust no podien endevinar l’aliment que havien menjat, es varen divertir molt amb aquesta part de la pràctica.
En segon dia varen fer pràctiques relacionades amb el sistema nerviós per parelles. En la primera pràctica un membre de la parella marcava dos punts amb dos escuradents a una mateixa zona del cos del company, mentre que un escuradents es desplaçava apropant-se a l’altre, l’altre escuradents es mantenia fixo, quan nomes notaven un punt havien de mesurar la distancia entre els dos escuradents. Amb això varen veure que a les zones amb més sensibilitat com els palmells de les mans la distancia era menor entre els escuradents, degut a que hi ha mes nirvis, i per lo tant, una major sensibilitat.
Finalment, varen calcular la velocitat en la que viatja les respostes del sistema nerviós. Tots els alumnes varen formar un rotlo i es varen agafar de les mans, però deixaven el rotlo per una banda obert. Les persones que estaves al extrems on varen deixar el rotlo obert, un s’encarregava d’iniciar el estímul (estrènyer la mà) mentre que l’altre activava el cronòmetre a la vegada i l’aturava quan li estrenyien la mà per sabre el temps que trigava en viatjar l’estímul. Després mesurarem la distancia que hi havia d’un braç a un altre d’un alumne, i el varen multiplicar per el numero d’alumnes que hi havia en el rotlo. Amb la distància i el temps, varen poder calcular la velocitat amb la que viatja l’estímul-resposta.
Varen ser dos dies molt interesants i divertits pels alumnes de tercer de l’ESO.