A les aules de Secundària, l’assignatura d’Educació Plàstica es consolida com un espai essencial per al desenvolupament de la creativitat i l’expressió personal de l’alumnat. Mitjançant el dibuix, la pintura, les noves tecnologies visuals…, els joves aprenen a comunicar idees i emocions d’una manera artística i crítica, que ajuda a formar, de manera integral, als nostres joves.

Us volem presentar dues tasques. La primera és el producte final de la Narrativa Fake News, desenvolupat pels alumnes de 3r d’ESO. Aquest projecte els ha permès analitzar i reconèixer diferents mites i notícies falses des de diverses àrees del currículum. A més, ha servit per elaborar un decàleg amb pautes per identificar les fakes que sovint els arriben i que poden influir o manipular la seva opinió. Les capses elaborades en la matèria d’Educació Plàstica els han fet reflexionar sobre qui són després d’eliminar tots els seus pensaments fakes? Són pensaments seus o construïts socialment?

Pel que fa als alumnes de 2n d’ESO, dins del projecte Narrativa Fes-te Premium, han explorat esdeveniments que, al llarg de la història i des de diferents matèries, es consideren significatius i han contribuït a crear la nostra història i a conformar la nostra civilització.

En la matèria d’Educació Plàstica, han treballat la tècnica del trencadís, un mosaic modernista que consisteix a decorar superfícies amb fragments irregulars de ceràmica, vidre o rajoles trencades, i que va ser popularitzat per Antoni Gaudí. Us deixam aquí alguns exemples realitzats pels alumnes.