APRENENTATGE BASAT EN PROJECTES

Què és?

És una metodologia que permet als alumnes adquirir coneixements i competències claus del s. XXI. L’aprenentatge i l’ensenyança basat en projectes formen part de “L’aprenentatge actiu”. Dins aquest àmbit trobam altres metodologies innovadores.

Totes aquestes estratègies tenen unes característiques específiques:

  • El coneixement és el resultat d’un procés de treball entre els alumnes i el professor pel qual es realitzen unes preguntes, se fa una recerca d’informació i aquesta informació s’elabora per obtenir conclusions.
  • L’estudiant, no es limita a escoltar sino que participa activament en els processos cognitius, recerca i recollida d’informació, comprensió i interpretació de dades, establiment de relacions lògiques, plantejament de conclusions o revisió crítica.
  • El docent té la principal funció de crear la situació d’aprenentatge que permet als alumnes desenvolupar el projecte. Lo que implica recerca de materials, localitzar fonts d’informació, gestionar el treball en equip, valorar el desenvolupament del projecte, resoldre dificultats, controlar el ritme de treball, facilitar l’èxit del projecte i avaluar el resultat.

Estructura i organització

Els alumnes de 1r, 2n i 3r estan repartits en 4 grups, per tal de poder realitzar 4 projectes durant tot el curs.

Els projectes que es realitzen aquest curs 2018-19 són:

  • La salut i l’alimentació
  • L’època medieval
  • El Sistema Solar
  • Els animals

Els alumnes de 4t, 5è i 6è estan repartits en 4 grups, per tal de poder realitzar 4 projectes durant tot el curs.

  • Els mapes i el relleu
  • L’univers
  • Les màquines
  • Les plantes

Els projectes que es realitzen aquest curs 2018-19 són:

Com construeixen el seu aprenentatge?

  • Aprenentatges previs
  • Eines TIC
  • Brainstorming
  • Manipulació
  • Experimentació
  • Creació
  • Investigació
  • Aprenentatge cooperatiu


Com s’avalua el seu aprenentatge?

  • Llistes de verificació
  • Dianes d’avaluació
  • Rúbriques
  • Autoavaluació
  • Coavaluació

Producte final

Els alumnes presenten el seu projecte a altres persona fora de l’aula (presencial o virtualment). Això augmenta la motivació de l’alumne a ser conscient de que té un públic i, a més, li dona autenticitat al projecte.

  • Maquetes
  • Plana Web
  • Representació
  • Experimentació
  • Exposicions
  • Museu

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Información sobre cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies